l

معرفی کمپانی های نوآورانه پرینت سه بعدی(قسمت دوم)

در مطلب قبلی ذکر شد که یک سری شرکت های پرینت سه بعدی هستند که با وجود نوپانه بودن آن ها در عرصه ی کسب و کار در زمینه ی چاپ سه بعدی به خوبی توانستند عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند و با ایده های جدید و استفاده از قابلیت های این فن آوری بتوانند تغییر و تحولی در این کسب و کار ایجاد نمایند.

در مقاله قبلی تنها نام یک شرکت پرینت سه بعدی ذکر شد به نام Desktop Metal که با ثبت اختراع سیستم استودیو توانست تغییر و تحولی در فن آوری دستگاه های پرینت سه بعدی ایجاد کند که اولین و تنها دستگاهی بود که می توانست بر روی دسکتاپ قرار بگیرد.

در ادامه مطلب قصد داریم نام شرکت های دیگر پرینت سه بعدی را ببریم که به صورت نوآورانه در حال کسب و کار در این تکنولوژی می باشند:

۲- شرکت های پرینت سه بعدی نوآورانه Formlabs

کار این شرکت پرینت سه بعدی چه چیزی می باشد؟ ایجاد پرینتر سه بعدی استریولیتوگرافی (SL) با قابلیت در دسترس بودن

چرا از Formlabs به عنوان یکی دیگر از شرکت های نوآورانه یاد می شود؟ پس از موفقیت Kickstarter در اداره کردن آن این شرکت توسط تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل MIT تاسیس شد. تنها شرکتی که به طور انبوه پرینتر سه بعدی Sla را وارد بازار کرد Formlabs بود.

این شرکت دارای دو کارخانه و چندین دفتر در برلین و ماساچوست می باشد. در عین حال، این شرکت برای یکی از محبوب ترین پرینترهای رومیزی و وابسته به بازار، فرم ۲ مسئول است. پرینتر رزینی از جمله پرینترهایی می باشد که دارای کیفیت بسیارعالی چاپ می باشد و از مواد درجه یک برای آن استفاده می شود. فرم ۲ برای چاپ بسیاری از قطعات و شماری از برنامه های کاربردی استفاده می شود چه بخواهید جواهراتی را طراحی نمائید یا وسایل و تجهیزات دندانپزشکی مدلسازی کنید.

یک دستگاه پرینت سه بعدی ۳۵۰۰ دلاری این قابلیت را نیز دارد که یک مدل با طرح ساده وبا رابط کاربری پیشرفته را به چاپ برساند. Formlabs از جمله شرکت هایی بود که با توسعه و گسترش خط تولید خود توانست در صنعت چاپ سه بعدی در خط مقدم باشد و بیشتر کار خود را رواج دهد. فرم Wash و Cure از جمله محصولاتی بودند که این شرکت در ماه از آن رونمایی کرد و این محصول باعث شده است که خط تولید آن رواج بیشتری داشته باشد.

Wash که تولید کننده ی آن فرم لب می باشد یک واحد تصفیه خودکار می باشد که قطعه ی چاپ شده را در(IPA) یا همان ایزوپروپیل تکان می دهد. در صورتی که پروسه ی چاپ کامل شد قسمت تمیز آن برای پخت در واحد Cure آماده سازی می شود.

پس از رونمایی این محصولات این کمپانی محصولات دیگری را به عرضه گذاشت که نام آن  دستگاه های پرینت سه بعدی Fuse 1 SLS و Form Cell  می باشد.

دستگاه دیگری که به عرضه گذاشته شد که برای پانچو می باشد که پخت لیزری را نیز دارد و دارای قدرت صنعتی می باشد که این کار را می تواند با هزینه ی بسیار کمتر از دستگاه های دیگر انجام دهد که به آن دستگاه SLS 3D گفته می شود که بسیار جمع و جور می باشد.

از طرفی Form Cell این قابلیت را نیز دارد که همه عملکرد های دستگاه های پرینت سه بعدی فرم ۲ و Form wash و واحد پخت را در یک مکان یکپارچه نصب نماید. این دستگاه ها به این دلیل فرآیند چاپ را به صورت اتوماتیک از اول تا آخر انجام می دهند زیرا دارای سیستم رباتیک صنعتی می باشند.

پس می توان از این موضوع نتیجه که این شرکت نه تنها در حال گسترش فرم ۲ خود میباشد بلکه در حال توسعه محصولات خود برای افزایش گردش کار کاربران خود می باشد که بتواند در بازار پرینت سه بعدی به مناطق جدیدی دست یابد.

این شرکت پرینت سه بعدی توسط چه شخصی و در چه زمانی تاسیس  شد؟ مکس لوبوفسکی ، ۲۰۱۱

مکان : کمبریج، ماساچوست

پرینت سه بعدی

 

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *